Dagisplats

Jag har förresten glömt att berätta! Vi har fått dagisplats till Livia!! På vårt första val också, 100 meter från vår lägenhet! Kunde inte bli bättre. Jobbade där förra sommaren och både gården och lokalerna är helt fantastiska. Dock tycker jag det är sjukt jobbigt att hon kommer vara så liten. Precis vid året. Men vår ekonomi har inte tillåtit mer, tyvärr. Nästa barn hoppas jag vi har bättre förutsättningar och jag vet hur jag ska plocka för att jag ska bli hemma lite längre. Tur att Livia är så pass självständig och "icke-mammig". Hon kommer fixa de galant. Hoppas hon kan gå innan bara. Någon med erfarenhet av att lämna ert barn vid den åldern? Kom gärna med peppning och hur det gick för er.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag håller med om att det är jättesvårt med föräldrardagarna, hur man ska plocka ut och så. Näsa gång får man fasen ta och bege sig till fk och få rådgivning. Snålar som fasen för att det ska räcka och helst bli över. När ska Daniel vara pappaledig?

2013-05-17 @ 05:44:50
URL: http://rsernfalk.blogg.se
Postat av: Johanna

Jättesvårt det där med dagarna. Hur många dagar har du tagit i veckan? Jag hade gärna varit hemma så Eddie börjar augusti 2014 men ekonomin stoppar det : (

Det kommer säkert gå bra för Livia, hon verkar vara en cool liten tjej : )

2013-05-17 @ 09:06:39
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag tar 5 dagar i veckan och då skulle jag kunna vara hemma till mars nästa år om jag skulle ta alla dagar. Eddie föddes i oktober 2012. Känns konstigt att du inte kan vara hemma längre??? Nu måste jag kolla upp det igen så vi inte räknat fel : (

Så trist att man inte kan vara hemma om man vill pga ekonomin...

2013-05-17 @ 19:08:47
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Postat av: MM

Jag lämnade min lilla kille på dagis precis när han fyllt ett år. Kunde knappt gå när han började, men lärde sig på bara någon vecka. Var ju tvungen att hinna med alla kompisar ;) Jag har hört att det är en fördel att lämna dom i den åldern, än när dom blivit äldre och vet vad det handlar om, att bli "lämnad" av mamma och pappa. Jag har bara positivt att säga om det :) Så var inte nervös för att hon är liten, det kommer gå super :)

2013-05-17 @ 23:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0