KAVAT

Idag kom Kavat skorna mamma betalde till Livia. Dom är helt fantastiska! Lär bli samma sko i större storlekar senare också! Dock så har Livia väldigt små fötter. Det står att barn runt året brukar ha storlek 19-21. Livia har typ 16-17. MEN, det står ju att man ska ha 1,5 cm i växmån när man köper skor. Och ja, dessa var kanske 2-2,5 cm för stora. Men det blir nog bra! Då kan hon ha dom i höst också. Lite det som var tanken med skorna. Hon börjar ju sakta men säkert att ge anspråk till att gå nu. Idag ställde hon sig upp mot tv-bänken, släppte och gick två steg själv, flera gånger om! Hon är även jättesäker när hon ska sätta sig ner. Böjer på knäna och sätter sig på huk. Så duktig! Med andra ord vill jag att hon ska ha ett par bra skor så hon lär sig att gå rätt och att fötterna inte tar stryk. Och vad kan inte bli bättre än dessa? Mer än nöjd!

 
Annars då? Livia blir 10 månader idag! TIO? Kan inte få in det i mitt lilla huvud. Tänk att min pärla snart är ett helt år. Att jag snart kan säga att vi har en ettåring. Mysigt, men så sjukt vad fort det gått. Vi är väl lite inne på syskonplaner snart framöver. Både jag & Daniel har syskon med bara något/några år mellan som vi tycker i fått jättestor nytta och gemenskap av här i livet. Så vi får väl se när det blir. 

Dagen i övrigt har varit mysig! Vi har umgåtts med Idah, Livias gudmor. Druckit massa kaffe, gått på stan och kikat på när hon tatuerat sig. Imorgon ska jag träffa Anna och ta en fika. Det är hur planerna ser ut just nu.

 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Gud vilka fina skor du köpt till Livia :)
Sedan undrar jag lite vart du köper ditt smink & vad det är för smink du använder? Speciellt de till dina ögonbryn? :)

2013-07-03 @ 11:27:08
Postat av: emma

vad kostade skorna till Livia? från vilken sida ?

2013-07-03 @ 16:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0