Grinolle

....och första plats går till Livia Wernersson! Grattis, du har vunnit priset. Nej, min dotter är inte till salu, bara nästan för tillfället. Tjurskallig och gnällig har hon varit i flera dagar nu. Två kvällar i rad har det tagit två och en halv (!!!!) timmar att natta henne. Hon vrider och vänder och är ledsen. Sen kan man ju överanalysera. Utvecklingsfas? Tänder? Övertrött? Tror det är en släng av allt.

Öppna förskolan stod det på schemat idag. Sjöng, fikade och lekte. Livis satt med korgen och leksakerna utan stöd i flera minuter och försökte, tro det eller ej - ta tag i korgen och ställa sig upp?! Tror damen kommer göra de tidigt. Men krypa? Det vettikatten om hon kommer göra alls. Hatar att ligga på magen. Roligare att stå. Återstår att se.

Fick 500 kronor av pappa att köpa mig nått själv för. Jag löd honom. För en gångs skull kom jag hem med kläder till mig själv. Kom på hur kul de är med det också! Skönt att unna sig nått. Blev en blommig blus och ett neon oranget linne. Kan va snyggt till sommaren när man är brun. Meeeeen Livis fick en body också. Newbie hade släppt vårkollektionen och jag var tvungen. En sak bara. Och nappar. Dom försvinner alltid. Fick även med mig en canvas tavla vi tryckte Livias fötter och händer på. Kul att spara till framtiden.

Vår säng kom idag. Gissa om de är skönt?! Nu ska jag sova gott i den, med lite pizza i magen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas hon börjar krypa annars kan det vara ett tecken på sjukdomar såsom asperger. Barn som lider av sådanna typer av störningar kryper sällan. Eller har en säregen krypstil...

2013-02-22 @ 12:14:00
Postat av: Sandra

Haha. Fast det behöver man inte ha?! Bara för att man inte har intresset av att ligga på magen och ta sig framåt på det hållet så tar en del sig fram på rumpan eller går direkt. Detta är bara en ren gissning. Hon kan helt plötsligt få för sig att det är kul. Att dra en diagnos över det hela direkt låter väldigt onödigt.

2013-02-22 @ 14:42:57
URL: http://liviasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Säger bara att det är en möjlighet.

2013-02-22 @ 14:51:13
Postat av: Juicysugar

Så att säga om alla som inte kryper då har dom en störning då? Asså jag tycker Mycket, man ska aldrig läsa sitt barn genom en bok för ens barn följer Aldrig alla faser en fakta bok säger , men vadå en störning ? Vi lever väl inte på 60-talet?

Alla barn kryper inte , alla barn ålar inte, alla barn tycker inte om att ligga på mage osv osv osv, punkt slut! Så att säga vad som är rätt och fel om en annans unge och jämföra vad en unge ska och inte ska göra och kunna är fullständigt jävla skitsnack.

Jag tror snarare det är en störning om man inte vet vad man pratar om ?

2013-02-23 @ 01:56:52
URL: http://juicysugar.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är så att barn som har olika typer av "sjukdomar" såsom asperger och ADHD hoppar över krypstatiet. Menar så klart inte att alla som inte kryper visar sig vara "sjuka" men de som är "sjuka" har i nästan alla fall hoppat över krypstadiet. :P

2013-02-23 @ 08:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0