Varför ligga när man kan sitta?

Livia har nu fått någon förkärlek till att sitta upp. Ligga ner är längre något skoj, utan ska helst sitta i mammas knä eller i babysittern. Idag tog hon tag i mina händer, drog sig upp till sittandes och satt utan stöd flera sekunder. Helt sjukt vad mycket det hänt på bara senaste veckorna. Greppar allt hon ser, skrattar högt, pratar hela tiden och har nu som sagt börjat sitta upp. Träning ger färdighet. Om jag märker att det är något hon gillar så "tränar" vi mycket på det. Hon gillar sitta upp och även att stå upp på mina ben. Sjukt stark är hon. Bra att uppmuntra sånt. Tror hon är ganska tidig i motoriken :) Har nyss lagat mat och käkat medan Livia satt o babysittern. Sjöng sånger och underhöll henne och hon satt med sin skallra och skrattade. Nu sover det lilla livet och snart kommer en tjej med tre Lasse Åberg tavlor jag ska köpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0