3-månaderssprutan

Hej & välkomna till min nya blogg kanske jag ska börja med att säga! Snälla Cecilia har hjälpt mig med den underbara designen och lagt ner massa tid för att fixa problemet som verkar vara med min andra blogg. Kanske inte gjorde något? Alltid kul att börja om på ny kula med något nytt och fräscht. Den andra bloggen kommer jag snart att låsa och behålla den för graviditetens skull så jag själv kan kika tillbaka och se hur jag hade det, annars kommer det vara denna som är aktuell.

Igår tog min lilla sin tremånadersspruta. Är helt förvånad själv över hur bra hon skötte sig. Gjorde fuktansvärt ont i hjärtat just när de stack henne och hon skrek så det skar i öronen, men lugnade ner sig nästan direkt då vår bvc-sköterska började spela med musikmobilen. Från hysterisk till skitglad på en minut, sen hade hon glömt det onda och satt och skrattade istället. Mammas lilla hjärta. Tänkte att vi själva kanske skulle inskaffa oss en musikmobil och gick till jannebanan och köpte en i pingu som nu så fint hänger över hennes säng! De sa även något om massa biverkningar, men Livia verkar ha klarat sig undan allting! Inte ens gnällig har hon varit! Så skönt!! Sov hela natten, och hon sa att hon förmodligen skulle sova mycket idag, men icke! Här är det full rulle som vanligt med några powernaps hit och dit. Så himla underbart att hon mår bra. 

Nu har snön attackerat vårat landskap. Jag kollar på termometern och väljer att kurra ner mig med Livia under täcket dagar som denna och njuta av utsikten. Antar att det är en aning jobbigt att dra omkring på barnvagnen i detta vädret, så håller oss inne sålänge vi inte behöver gå iväg någonstans!


Kommentarer
Postat av: Therese

Va fint här är! :) Hur mycket vägde Livia nu? Vår sköterska var sjuk så det blev inget bvc för oss idag. Ska ringa imorgon om en ny tid! Så nyfiken på vad Leila väger :)

Svar: Tack så mycket! Hon vägde 6560 gram och var 63 centimeter! :) Stor tjej! Våran var med sjuk förra veckan, så fick ta de igår! :)
Sandra Samuelsson

2012-12-04 @ 17:14:38
URL: http://tisskisset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0