Ålning - check!

Ja, nu har det sagt PANG i Livias utveckling! På bara senaste dagarna har hon ställt sig i krypställning på alla fyra och gungar, ålar sig nu framåt och sätter sig upp från liggande utan problem! Min stora tjej. Hon har bara inte kommit underfund med hur man kryper, men det är sååååå nära nu! Handlar nog bara om dagar sen får mamma springa!

De senaste dagarna har det varit fantastiskt väder. Vi har spenderat mycket tid ute, på picknick, i lekparken, i Hallmare vid Daniels föräldrars husvagn och även en del på öppna förskolan. Livia gungade för första gången häromdagen och det var succé! Ett stort smile och skratt hela tiden. Så mysigt! Hon börjar bli så stor och medveten nu så man njuter av varenda sekund. Hon pussas och kramas hela tiden och pratar som aldrig förr. Jag vågar knappt säga allting hon säger, för är rädd att bli misstrodd. Men så är det. Helt galet. Hon snappat upp allt så snabbt och har nu lärt sig "tack" och "kiss" (kisse) på några dagar. Gillar att ge och ta tillbaka saker tusen gånger i rad och säger tack varje gång. Numera säger damen: hej, mamma, pappa, ajaj, tack, kiss och titta. Rätt bra gjort för en sån liten Donna enligt mig.

Ikväll somnade Livia 17.10. Vi har haft lite problem med sömnen på senare veckorna. Nu kanske folk tycker vi är dumma i huvudet som faktiskt ändå får sova 10-12 timmar i sträck, men hon somnar extremt tidigt (17-18 tiden) och vaknar 05 varje morgon. Som en klocka, och varje gång har hon bajsat. Lite tidigt enligt mitt tycke. Men man ska inte klaga egentligen. Sömnen på dagen är lite strulig oh de spelar liksom ingen roll om hon lägger sig senare, hon vaknar samma tid ändå. Jag har iallafall hunnit storstäda hela lägenheten inför imorgon och suttit framför tvn i någon timme. Daniel är på match.

Som sagt imorgon. Då ska vi lämna bort Livia för första gången över natten och vi ska festa. Sjukt konstig känsla. Kommer nog gråta floder när jag kommet hem och sängen är tom. Men man måste få unna sig något kul ibland. Och Livia är i trygga händer hos farmor och farfar som hon träffar var och varannan dag. Ska bli riktigt kul faktiskt. Väntar bara in Daniel nu sen ska jag göra mina naglar. Man måste ju vara fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0