Mina tatueringar

Jag bloggar just nu från mobilen och har även tagit bilderna snabbt med den, så detta kommer nog bara bli slarvigt och göra sig orättvist på bilderna, men ni får ta det för vad det är. Tänkte iallafall, som en frågade på frågestunden, visa mina tatueringar. Eftersom jag skriver från mobilen kommer alla bilder hamna längst ner i inlägget. Skriver först sen får ni kolla på bildera nedan.

Min första tatuering gjorde jag när jag precis fyllt 18. Jag var väldigt tjejig av nog då. Blond, älskade rosa, rosetter osv. Så ja, en rosett skulle jag ha tyckte jag. Och det skulle stå happiness i den. För jag är ju alltid glad. Så där har ni den, bak på höften. Den visar liksom vem jag var innan. Dock är den fruktansvärt blekt och ful. Så kan det gå.

Min andra taruering gjorde jag hos en amatör. Helt jävla onödigt. Blir så förbannad när jag tänker på det. Varför gjorde jag det? Och varför tatuerade han folk när han var precis värdelös? Inte nog med det, jag gjorde en till hos samma människa. Den ena ska föreställa en text på latin vid magen. Betyder "våra tankar är fria" och sedan en i nacken "make each day count". Den har jag fyllt i på en studio eftersom den är så pass synlig, och nu gillar jag den. Få varje dag att räknas, helt enkelt. Våra tankar är fria är också ett fint uttryck tycker jag. Ingen kan någonsin bestämma över dina egna tankar. Sen är det ju en jävla tur att nästan alla byxor täcker den fula tatueringen.

Min fjärde då? Det är min mest betydelsefulla tatuering. Än så länge! Den är till min mamma och pappa, uppmålad efter mitt önskemål. Min mamma sjunger och min pappa fiskar som hobby, därav motivet. Sitter fint på mitt ena ben.

På andra benet sitter min körsbärsblommskvist. Långt ord! Har absolut ingen betydelse. Men helt okej snygg!

På min överarm sitter en väldigt betydelsefull tatuering för mig. Motivet är en ros och en pistol och röken går ut till ett hjärta. Tanken var att det skulle få plats ett timglas också. Denna är tillägnad alla fina, unga vänner och bekanta som lämnat oss alldeles för tidigt. Pistolen går till ett hjärta. Var rädd om dom du älskar - dom kan försvinna när som helst. Ta vara på tiden med dom. Därav timglasets tanke bakom det hela. Funderat på att försöka trycka in det någon gång.

Och till sist min lilla fjäder på armen. Min absoluta favorit. Jag älskar den. Gjord när jag testade mina vingar och bodde en kort tid i Stockholm. Den är också bara där för att den är jävligt snygg. Om en månad kommer nästa tatuering på min kropp. Den som kommer betyda mest. En hyllning till min dotter. Längtar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Slutade du amma också delvis för du hade en tatueringstid bokad?

2013-03-20 @ 13:06:42
Postat av: Sandra

Nej det var det dummaste jag hört. Hade hon velat amma längre hade hon självklart fått de...

2013-03-20 @ 23:07:15
URL: http://liviasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0