Fotografering

Nu sover Livia sin andra sväng för dagen så jag passar på att slänga in ett inlägg.

Igår var vi på fotografering och jag slutar aldrig förvånas över våran så sjukt duktiga dotter. Tänkte att det skulle vara kul med en bild när hon satt upp, men hör och häpna - hon satt själv utan stöd i 30 (!!!!!) minuter. Helt otroligt. Världens linslus och bilderna (dom tre vi sett än så länge) är HELT fantastiska! Nu väntar vi spänt på bilderna som kommer nån gång i veckan. Dock blev hon trött och ledsen efter hennes stund i rampljuset så fick nästan inga familjebilder. Men huvudsaken är ju att det blev fina på henne!

Jag tog upp det med amningen. Att jag ska sluta nu snart beror helt på Livia själv. Hon är helt enkelt inte intresserad av bröstet längre. Ammar bara kväll och tidig morgon nu (hon äter aldrig på natten utan sover hela) och annars äter hon vanlig mat/gröt på dagarna. Nu har hon slutar att vilja ha bröstet då också! Igår kväll somnade hon utan det och imorse så lekte hon bara och ville helt enkelt inte ha de. Så känns som en bra grej. Ett bra avslut på det hela. Det enda jobbiga är mina överfyllda och onda bröööön just nu. Använder sporttop som stöd och försöker stå ut. Amningen tänkte jag byta ut mot välling.

Min bror var precis här och fikade och senare ska jag och lillan över till lina för lite hemmagjord glass och kaffe. Mycket fika idag! Förövrigt så håller Livia på att få sin första tand. Den högra framtanden i underkäken. Så sött! Lite gnäll är de allt, men inte alls som jag trott. Vi får sova som vanligt fast den är och trycker vid tandköttet. Så bortskämda vi är. 19.00-07.00 sov hon inatt. Skönt och utvilad känner jag mig idag!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men om du har ont se till att hon ammar då, annars kan du ju få mjölkstockning.. Och det är verkligen inte roligt. Bäst att trappa ner sakta..:)varför inte fortsätta med amningen morgon och kväll istället för välling ett tag, sen introducera vällingen? :)

2013-03-11 @ 15:26:35
Postat av: Sandra

Just precis för det var det jag skrev, att hon inte vill amma längre. Hade gärna gjort de, men hon total ratar bröstet och leker bara med de! Har trappat ner innan men nu vill hon inte alls!

2013-03-11 @ 15:42:19
URL: http://liviasmamma.blogg.se/
Postat av: J

Det är skönt när de själva bestämmer sig för att sluta. Lika här :) Och jag vet hur ömma tuttarna blir!!! Håll ut, det går över :)

2013-03-11 @ 16:00:53
URL: http://jochp.blogg.se
Postat av: Juicysugar

Du väljer ju själv vad som är bäst för er! Jag slutade också vid 6 månader och visst de var tufft men jag pumpa bara ut en liten
Mängd för hand när de trycker på så kommer det bli bättre :)

2013-03-11 @ 16:43:25
URL: http://juicysugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0