40,6 GRADER

Förlåt för dålig uppdatering, men Livia har varit sjuk. Riktigt dålig. Hon har aldrig varit det innan, så det är verkligen jobbigt att se henne så låg.

För en vecka sedan började hon få feber. Den låg strax över 38 grader, så ingenting jag oroade mig för. Hon var som vanligt i princip, men en aning mer gnällig. Men senaste tre dagarna så höjdes tempen rejält. Hon låg på 39,2. Högt tyckte jag, men det räckte tydligen inte. Den steg...och steg..och steg. Hon låg helt deckad i min famn med handduk på huvudet och frossade som tusan. Idag, när det gått tre dagar med hög feber och den verkar stiga hela tiden bestämde jag mig för att ringa sjukvårdsupplysningen. De tyckte att jag skulle ringa till barn, vilket jag gjorde. Fick en tid och gick dit. Livia fick supp innan vi gick dit och var pigg. Tempade 38,2 i början på besöket och lekte. Fick en ny vikt på henne. Hon vägde idag 10420g. Gjorde massa massa tester, blodprov, klämde och kände på henne och konstaterade att det var ett virus och att hon är röd i halsen. Inget vi kunde göra åt, mer än att ge henne febernedsättande Ipren och Alvedon om vartannat. Skulle höra av oss igen på måndag om det inte blivit bättre.

När vi kom hem var hon helt tagen. Tog tempen, och den visade 40,6!!! Gav henne suppar och hon somnade sedan helt utmattad i 1,5 timme. När hon vaknade var hon pigg, fick mat och tempade sedan 37,1! Lyckan var total! Febern höll sig nere resten av kvällen också! Hon somnade i sin säng och sover fortfarande (och känns inte varm). Hoppas hon vaknar med relativt låg temp imorgon också. Vi får se. Det är så det ligger till iallafall. Man känner sig skapligt hjälplös när man inte kan göra något. Man vill byta plats med henne. Nu håller vi tummarna för en feberfri dag imorgon!! Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0