Det där förbannade täcket!

Är det bara min unge som så fort hon får på sig täcket, sparkar raaakt upp med benen och sedan ner igen? Detta resulterar i att täcket åker av. Varje dag är samma kamp. Jag mot täcket. Vi är riktiga rivaler och jag ser till att vinna varje gång, och det kan ta tid!

Lägger på täcket
Sparkar av
Lägger på täcket
Sparkar av
MEN FÖR FAN!
Lägger på täcket
....yes! Äntligen....sparkar av.

När man väl tror att man vunnit kampen går man och lägger sig och efter en stund hör man hur det flyger av igen. Ungen kommer ju frysa - börjar om processen.

Undrar ni vad jag gör just nu? Täcket flög precis av igen - mot spjälsägen!


Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Jag känner igen det.
När han aldrig ger sig brukar jag bädda ner täcket under honom på sidorna så det blir som en säck. Det funkar om han är för trött för att kämpa... :) Annars sitter jag och håller i det tills han blir lugn.

2013-01-18 @ 10:53:42
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: Angelica

Har du sett sånna där sovpåsar ? finns på ellos har jag sett ! Vet inte riktigt hur det fungerar men hört att folk har sånna och dom sitter kvar :)

2013-01-18 @ 17:30:56
URL: http://mammangelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0